Home

SPINNERI MAGAZINE ja...
Urpo Lahtisen MB 300 SEL Waxenbergerin  paluu  Keimolaan
Lehtikeisari Urpo Lahtinen   (1931 - 1994)   Hymylehden ja Lehtimiehet Oy:n perustaja   ei ollut mikään turha mies ratin takanakaan.  Lahtinen ajoi Minillä jo Keimolan avajaiskilpailussa ja vuonna  1969  Lahtinen hankki todellisen katukilpurin:   Mercedes Benz 300 SEL Waxenberger 6.3.

Waxenberger oli ja on edelleen rekisterissä. 
Mallia valmistettiin vain kolme kappaletta, josta Urpo ja Maija Lahtisen säätiön omistama on ainoa jäljelläoleva maailmassa
 
 
 

Urpo Lahtinen ajoi Waxenbergilla myös Suomen ensimmäisissä kiihdytyskisoissa  Keimolassa 1975.  Varttimaili meni  ajassa 14,42 ja sillä  Lahtinen oli kaikki luokat huomioiden kymmenes.  MB oli kisan nopein rekisterissä oleva. 
 
 

 

Kuva: Matti J. Kemiläinen
Kuva (ylh.)  on Keimola-500 ajosta syksyllä 1970, missä pari Rauno Aaltonen - Urpo Lahtinen johtivat kisaa alusta saakka, kunnes yksi automaattivaihteiston kolmestakymmenestä (30) nesteventtiilistä lakkasi toimimasta.

 


Spinneri 3/99
Keväällä 1999  MB  Waxenberger palasi Keimolaan, tällä kertaa trailerin päällä.  Asialla oli Spinneri Magazine, mallina Elisa , kuvaajana Jaakko Jaskari.  Spinneri-lehdessä 3/99 alkoi myös  juttusarja Keimolan Moottoristadionin historiasta, toimittajana Harri Veijalainen. 
Waxenberger Spinnerin aloitusaukeamalla. Takana varikkosuoran kaarre



 
Huomaatko mitään erikoista viereisessä kuvassa?  - No etpä  tietenkään, koska  se jää puiden taakse...  siis  Keimolan Torni ! 
( Elisan ja tuulilasin välissä  :-) 

Klikkaa kuvaa nähdäksesi Tornin  paremmin...

Home Pääsivulle


Kuvat copyright Spinneri Magazine 1999
kuvatiedostot: Spinneri Magazine

Stamp