Portti naisten maahan

On vaikeaa olla vaatimaton, kun on näin hyvä.

Oma valokuva
Nimi: Arawn
Sijainti: Manala, Helvetin alin piiri

Karvainen neitsyt

torstai, helmikuu 09, 2006

Kukkahattudhimmi

Kirstillä oli hyvää asiaa.

Huomaan tässä kiistassa asettuneeni varsin voimakkaasti muslimien puolelle. Yksi syy lienee se, että niin monessa paikassa lähinnä puhistaan ja arvostellaan, joskus hyvin perustellen ja maltillisesti, joskus nojaten kyseenalaisiin argumentteihin ja jopa solvaten - jälkimmäinen tuntuu olevan tavallisempaa. Mutta pelottavimpia eivät ole aggressiiviset räksytykset vaan sinänsä maltilliset, asialliset, omalla tavallaan perusteluja esittävät, mutta synkkiä tuomiopäivän näkyjä maalailevat tekstit. Niissä muslimit ovat kerta kaikkiaan vihollisia, joiden kanssa ei voi elää sovussa ennen kuin he ryhtyvät elämään kuten me - heillä on tähän suorastaan moraalinen velvoite.

Kun nyt sattumalta on eri mieltä ja näin ollen väittää vastaan näille islamin kammoksujille (en nyt keksi parempaa termiä, vaikka kammoksunta ei suorastaan ole oikea sana), sitä päätyy sitten johonkin kummalliseen leiriin, jonka nimi on "muslimin-paapoja-dhimmi-kukkahattutäti-humanistit". Me dhimmikukkahatut olemme niitä, jotka suhtaudumme islamiin täysin kritiikittömästi, rakastamme sitä enemmän kuin kristinuskoa (erityisesti muslimimiehiä), vihaamme länsimaista kulttuuria, pidämme islamia upeana, vahvana vapauden uskontona, jossa ei ole mitään vikaa emmekä osaa tai varsinkaan halua kritisoida sitä koskaan yhtään mistään. Islam on pyhä.

Minun ongelmani on, että en tunnista itseäni kukkahattudhimmiksi. Jos piirretään jana, jonka toisessa päässä istuksivat kammoavat, halveksivat ja inhoavat islamia ja toisessa päässä istujat melkein jo kääntyvät siihen, en voi sijoittua kumpaankaan. Minusta islamissa on paljonkin kritisoitavaa. Pitäisi olla melkein itsestäänselvää, että en hyväksy tappouhkauksia, pommeja enkä suurlähetystön polttamisia, naisten, lasten ja köyhien asemasta puhumattakaan. En hyväksy mielipidevankeja, en kidutusta, en Koraanilla päähän mätkimistä, en hiisi vie oikein osaa hyväksyä abayaa tai burkhaakaan, vaikka kukkahattuhumanistina olen yrittänyt (tosin vain siinä määrin, että naisella tulisi olla vapaus itse valita, mutta toisaalta, kuinka vapaita valintamme ovat yhteisön paineesta?). Varsinkaan en hyväksy sitä, että jo pikkutytöille puetaan ylle huivit. Tyttöjen ympärileikkausten hyväksymisestä ei kannata edes keskustella.

Minua hiukan ärsyttää se, että jos haluan olla oitis leimautumatta kukkahattudhimmiksi, joudun joka kerta tuomaan yllä mainitut asiat esiin. Että ei, pommi-iskut eivät ole ok, ympärileikkaukset ovat pahasta, en tue kunniamurhia ja niin edespäin. Olen lukenut Koraanin, olen suorittanut islamin peruskurssin, olen lukenut erilaisia tekstejä islamista alkaen hunnuttautumisen syistä päättyen maahanmuuttajien uskonnollisuuteen. Olen lukenut molemmat Prinsessa-kirjat, jotka antoivat karmean kuvan Saudi-Arabian tilanteesta, missä rikaskin prinsessa voi olla miehensä ja perheensä mielivallan orja.

Ja tästä kaikesta huolimatta aina pitäisi kirjoittaa se "huom. huom. en tue sitä enkä tätä" -muistutus. Maailma on jokseenkin mustavalkoinen. Jos et ole samaa mieltä, oletkin yhtäkkiä toisessa ääripäässä. Ja tätä minä en hyväksy yhtään sen enempää kuin muslimien säätöjä. Minä en ole ääripäässä, en tässä asiassa. Ja jos se ei mene kaaliin, vika ei enää ole minussa.

P.S. Seuraavaksi lupaan kirjoittaa jostain muusta aiheesta.

15 Comments:

Junakohtaus said...

Ytterst intressant. Minä puolestani olen huomannut, että jos en muista lukea tarpeellisia lukuja ja kertoa islamin ja arabikulttuurin hyvistä puolista, olen pika-pikaa kaasuttamassa juutalaisia (jännä juttu sinänsä, että arabeista pahanpuhuminen johtaa nimenomaan juutalaisten kaasuttamiseen), kun kerron, miltä maailma täältä katsoen näyttää.

Minusta on aika selvää, että islamilaisessa maailmassa vaikuttaa vahva fraktio, joka kerta kaikkiaan pyrkii konfliktiin Euroopan ja eurooppalaisuuden kanssa. En todellakaan tiedä miten sen porukan voisi torpata, paitsi keinoilla, joita kukaan (ml. minä) ei ole halukas käyttämään.

helmikuu 09, 2006 12:29 PM  
zache_ said...

Äh, ihan hyvä vain, että kirjoitat. Hyviä humanistisia kirjoittajia on ihan liian vähän verrattuna populistioikeistokirjoittajiin.

helmikuu 09, 2006 12:36 PM  
Siilimys said...

Onnistuitpa Arawn muotoilemaan varsin sen, mikä tätäkin not-wanna-be Kukkahattudhimmiä riephoo. Kiitos tästä. :P

"Tuo kuulostaa niin kamalan kiltiltä, kun ei tahdo vahingoittaa ketään, että se ei varmaan laita vastaan millekään, mitä muut tekee. Joten se siis kannattaa pahoja asioita, koska se on niin kiltti." Joo.

Kyllä pyörii Gandhi haudassaan moisen päättelyn edessä.


(Näinpä muuten naisten vessan seinällä lausahduksen, se meni jotenkin näin:
"Making peace with war is like trying to make virgin with fucking.")

helmikuu 09, 2006 12:57 PM  
Anonyymi said...

Arawn, uskotaan, uskotaan. Vaikutat hyvin täyspäiseltä ja harkitsevalta.

Kukkahatusta tuli mieleen Ameriikan kukkahattutädit ja dokkari, joka kertoi Amerikkaan muuttavista Etiopian pakolaisista.
Pakolaisia oli vastaanottamassa joukko vapaaehtoisia kristittyjä
seurakuntalaisia (en muista kirkko-
kuntaa). Nämä ihmiset auttoivat pakolaisia asunnon hankinnassa, työnhaussa ja muissa käytännön asioissa.
Dokkarin lopussa kuvattiin tilannetta vuoden(tai jotain) kuluttua. Osa etiopialaisista oli
töissä, osa opiskeli ja isovanhemmat hoitivat lapsia. Ihmiset olivat positiivisia ja uskoivat omaan tulevaisuuteensa Amerikassa.
Siinä malli toimivasta kotoutuksesta.

Eurooppalainen malli on se, että
passivoidaan ihmiset liian hyvällä
sosiaaliturvalla ja luotetaan loputtamaan byrokratiaan ja erilaisiin projekteihin. Seurauksena on työttömyyttä ja sopeutumattomuutta.

Toki USA:ssa on erilaiset työmarkkinat, joilla riittää työtä kouluttamattomillekin 1. polven siirtolaisille. Se ei ole useinkaan
mitään hääviä tai hyvin palkattua työtä, mutta oikeata työtä kuitenkin. Tästä Kompostin kirjoittaja on varmaan eri mieltä.

t. Pöljä Paimen Samuli

helmikuu 09, 2006 1:14 PM  
Hurina said...

Minä ainakin olen arvostanut sinun panostasi tähän keskusteluun. On erittäin hyvä, että kaikenlaisia näkemyksiä tuodaan esiin. Lisäksi olen itse kanssasi käsittääkseni aika lailla samoilla linjoilla.

helmikuu 09, 2006 2:58 PM  
-TC- said...

Hmm.
Miksi tästä pilakuvajutusta nousee juuri nyt suuri kohu? Minä en ole seurannut, mutta kun onhan niitä kuvia julkaistu viime vuosina kuulema egyptiä myöden. Miksi juuri näistä tanskan kuvista nousi tämä kohu..? Eivät nämä todellakaan ole niitä ensimmäisiä kuvia....

helmikuu 09, 2006 3:03 PM  
Junakohtaus said...

tc,

pahat kielet väittävät että Tanskassa muuan imaami sai sukset ristiin integraatioministerin kanssa, joka ei tahtonut piffata kakaroille koraanihenkisiä spessukouluja ja että saudihallinto jälleen kerran tyri pyhiinvaelluksen ja noin kolmesataa kuoliaaksi tallautunutta piti hukuttaa yleisön tietoisuudesta suurempien murheiden alle.

helmikuu 09, 2006 3:36 PM  
Arawn said...

Junakohtaus: Minusta on aika selkeää, että kohu on näin suuri, koska valtaa pitävät islamimaissa osaltaan lietsovat tätä kohua. Heillehän se sopii loistavasti, että kansan viha kohdistetaan kaukaiseen länteen mieluummin kuin korruptoituneisiin, epäonnistuneisiin hallintoihin.

helmikuu 09, 2006 3:42 PM  
-TC- said...

Junakohtaus, kuulostaa sopivalta teorialta.

helmikuu 09, 2006 3:53 PM  
Anonyymi said...

Toisaalla taas amerikassa Ann Coulter kiertää uutiskanavilla ja tekee kaikkensa solvatakseen muslimeja ja muita epäamerikkalaisia tahoja, ja on luultavasti kateellinen pilapiirtäjien saamista tappouhkauksista ja muusta huomiosta. Ilmeisesti näin länsimaalaisena ihmisenä en osaa arvioida mikä on muslimeja loukkaavaa, mutta luulisi että lausunnot siitä, että arabeja pitäisi kiduttaa tv:n viihdeohjelmissa tai että muslimijohtajat pitäisi tappaa ovat yhtä loukkaavia kuin joku pilakuva.

helmikuu 09, 2006 6:41 PM  
Lord Boredom said...

Minuakin nyppii moni sama asia, kuin Arppua. Ensinnäkin se, että on asioita, joista ei voi puhua ilman, että alleviivaa kaiken ja vääntää mahdollisimman paljon rautalangasta, ettei hyväksy asiaa A vaikka ei tuomitsisi jyrkimmin asiaa B.

Toisekseen (ja nyt myönnän, etten ole hirveän tarkkaan tätä Jyllands Posten kohua seurannut) minua jos nyt ei nypi, niin ainakin huvittaa se, että sananvapaus tuntuu olevan samanlainen jokerikortti, kuin joku anti-terrorismi Amerikassakin, ja sitä voi pitää oikeutuksena kaikelle. Jyllands Posten teki mitä teki, sillä oli seuraukset, OK. Mutta heitä matkivat "sananvapauden puolustajat" herättävät lähinnä huvitusta. Provosoida ja pilkata nyt väkisin Islamia. "No mutta kun meillä on sananvapaus niin me saadaan sanoa mitä me halutaan!". Niin voitte. Kannattaisi silti aina harkita, ennenkuin harjoittaa upeaa oikeuttaan.

Tuossa kyllä saa luvan olla kaikki, mitä tulen kuunaan koko aiheesta kirjoittamaan.

helmikuu 09, 2006 7:19 PM  
Junakohtaus said...

A. & Bore,

mä vähän luulen että tää kaikki oli tulossa ennemmin tai myöhemmin. Räyhäwahhabiitit ei oikein näy ymmärtävän pitkämielisyyyden ja heikkouden eroa ja muutenkin siinä on semmoinen aate, joka ei pyri neuvottelutuloksiin vaan hegemoniaan. Ennemmin tai myöhemmin ne tyypit on torpattava ja mene tiedä hetki saattaa olla nyt.

helmikuu 09, 2006 8:06 PM  
Lord Boredom said...

Junis, olet kyllä varmaan oikeassa; Öykkäriryhmittymät ovat varmaan vain odottaneet sopivaa tekosyytä alkaa öykkäröimään, ja näiden pilapiirrosten myötä he saivat yhden juuri sopivan tekosyyn. Tietysti on harmi, jos asioiden pitää levitä käsiin jotta ehkä vuosien päästä saadaan jonkinlainen terve tasapaino "idän" ja "lännen" välille. Toisaalta, elämäähän se on, ja jos asioiden on tapahduttava ennemmin tai myöhemmin, niin samahan se kai on.

helmikuu 09, 2006 8:16 PM  
Markku said...

Näin etenee islamisaatio ranskanmaalla:

http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/010140.php#c174079

Tällaista on elämä Trappesin pikkukaupungissa Pariisin lähellä:

The journalist then visits some mothers, first generation of immigrants, who cannot speak French (they speak Arabic). They explain that they are against the veil “because we want our daughters to find a job and with the veil it is not easy”. A white woman says “it is the fault of the successive French goverments because they have put all the Muslims together and hence they speak Arabic between them and have no chance to integrate, and now the radicals are here. It is ridiculous, some women are not even veiled in their coutnry and when they arrive here, after a few months they wear a veil”.

The daughters explain (in French): “We are more educated than our mothers, hence we are more religious because we understand Islam better”. One of them says: “They keep asking us to “integrate”... but they must stop now, they must understand that a Frenchwoman does not necessarily drink beer or eat pork... WE DO NOT WANT TO INTEGRATE. France is also Islamic”.


Eiköhän se islam pärjäile ilman meidänkin tukeamme...

helmikuu 10, 2006 1:14 PM  
Markku said...

Se linkki hajosi näköjään. Kas tässä:

http://www.jihadwatch.org/
dhimmiwatch/archives/
010140.php#c174079

helmikuu 10, 2006 1:20 PM  

Lähetä kommentti

<< Home